Gazetari Adelheid Woelfl, i “Der Standard”, ka publikuar një shkrim lidhur me prishjen e Teatrit Kombëtar edhe pse për mosprishjen e tij u bë një rezistencë e gjatë nga artistët dhe qytetarët.
Woelfl shkruan se qeveria socialiste shqiptare nën drejtimin e Edi Ramës tregon gjithnjë e më shumë tipare autokratike.
Por kjo nuk është kritika e vetme që gazetari ka shkruar në artikullin e tij, për Ramën dhe për kauzën kryesore, prishjen e Teatrit Kombëtar.
Ai vijon duke u shprehur se makineritë e rënda rrëzuan muret e godinës duke triumfuar.
Edi Ramën e ka cilësuar si burri që i pëlqen të mburret për arritjet e tij artistike, por që shembi teatrin për të ndërtuar një tjetër të ri.
Po ashtu në artikull shkruhet se në Shqipëri mungon një opozitë dhe një sistem gjyqësor funksional.
E gjithë ngjarja e shembje së teatrit është cilësuar si një grusht shteti natën në kohërat e koronavirusit.
Artikulli i plotë i “Der Standard”:
Makineritë e rënda, që rrëzuan muret, erdhën natën e së shtunës. Pas dy vitesh konflikt, Teatri Kombëtar Shqiptar në Tiranë u shemb brenda natës.
Kryeministri socialist, Edi Rama triumfoi. Burri, që pëlqen të mburret në qarqet artistike, ka bërë fushatë për shumë vite për shkatërrimin dhe ndërtimin e një teatri të ri.
Partia Demokratike konservatore e opozitës e instrumentalizoi protestën kundër prishjes në muajt e fundit, gjë që sigurisht e ka bindur Ramën edhe më shumë për të shkatërruar teatrin.
Policia u përlesh me qindra protestues të dielën, të cilët kanë dalë rregullisht në rrugë që nga viti 2018 për të ruajtur trashëgiminë kulturore. Zyrtarët morën disa prej njerëzve që protestuan.
Ata e përshkruajnë qeverinë e Ramës si një ‘diktaturë’, të tjerë flasin për një ‘bandë mafioze’.
15 organizata nënshkruan një deklaratë ku kritikuan dhunën dhe shtypjen policore në rritje, veçanërisht kur mungon një opozitë dhe sistem gjyqësor funksional.
Grusht shteti natën në kohërat e koronavirusit
Në fakt, rasti i aksionit te Teatri Kombëtar ngjason fuqishëm me veprimet e ndërmarra nga autoritetet serbe, të cilat në prill të vitit 2016, gjithashtu gjatë natës, shkatërruan disa ndërtesa në lagjen historike Savamala në Beograd.
‘Njeriu i fortë’ i Serbisë, presidenti Aleksandër Vuçiç dhe ‘njeriu i fortë’ i Shqipërisë, kryeministri Edi Rama, janë gjithashtu famëkëqinj në rajon për sjelljen e tyre autokratike edhe në fusha të tjera.
Dhe sigurisht që Rama e dinte se gjatë pandemisë, kur zbatohen kufizime të rrepta të daljes, nuk ka ndonjë rezistencë nga popullata dhe për këtë arsye është më e lehtë të zbatonte vullnetin e tij.
Ndërtesa e teatrit u krijua nga arkitekti italian, Giuglio Berte në vitin 1939 dhe ishte fillimisht një si kazino oficerësh për ushtrinë italiane.
Nga viti 1947 shërbeu si Teatër Kombëtar. Ajo i përket një asambli arkitekturor italian në qendër të Tiranës.
Artistë të njohur, shoqata arkitektësh dhe disa regjisorë kritikuan shembjen, jo vetëm për shkak se duhet mbrojtur si monument, por edhe prej një ligji të çuditshëm, shmangies së garës dhe mungesës së një plani për teatrin e ri.
Sipas planeve, ndërtesa e re duhet të shërbejë kryesisht si hapësirë tregtare ose si hapësirë zyrash- në çdo rast, qytetarët do e humbasin hapësirën publike.
Masa shtypëse
Presidenti Ilir Meta, një kundërshtar politik i Ramës, e quajti prishjen një krim moral.
Delegacioni i BE tha- si zakonisht me dyllë të butë- se duhej të fillonte një dialog përpara se të krijohej një situatë e pakthyeshme.
Sidoqoftë, nuk ka asnjë shenjë dialogu- përkundrazi, veprimet e qeverisë javët e fundit po kujtojnë kohërat represive.
Kështu u nxorën rregulla për të ndëshkuar njerëzit që nuk respektojnë masat parandaluese kundër Covid-19.
Mund të shkoni në burg nga 2 deri në 10 vite. Dikush që infekton një tjetër që vdes, mund të shkojë në burg deri në 15 vite.